søndag 7. november 2010

Kinoens dag


I går var det kinoens dag.
Hadde først en "date" med min yngste sønn. Han ønsket å se "Grusomme meg". "Har du ikke sett den før sammen med pappa da?" spurte jeg. " Jo, men har ikke du lyst til å se den da, mamma?" Så ble det slik :O)
"Grusomme meg" handler om en ensom mann som har som oppdrag her i livet å være den beste tyven i verden. Da snakker vi ikke om innbruddstyv, men å stjele verdens underverker og denne gangen er det månen som skal stjeles. I løpet av oppdraget kommer han i kontakt med tre foreldreløse småjenter som med barns ærlighet og varme rører ved noe i Herr Gru.
Selvfølgelig går alt bra til slutt ;O)





Senere på kvelden kjørte vi minstemann til bestemor, mens mor og far gikk på kino for å se "The Social Network". Filmen handler om hvordan Facebook ble til og rettighetskampen i etterkant av suksessen. Tord hadde nok et fortrinn som skjønner dataspråket og fikk mer ut av den faglige delen av filmen, dog det slettes ikke er nødvendig med den slags kunnskap for å synes at filmen er bra. Vi likte den faktisk godt begge to.

Vi går generelt for lite på kino. Vi snakket om det i går etter filmen. Vi ser jo på film hjemme også noen ganger, men det ender ofte med at det blir sent på kvelden før vi får satt oss ned og ender med at minst en av oss (les - som regel meg) sovner i løpet av filmen.
Jeg har sovnet på kino en gang også jeg, men bare en gang og filmen var ike spesielt fengende.....

Kino en gang i måneden burde vi da få til, ikke sant?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar