onsdag 11. august 2010

Minner....

I dag ville pappan min hatt bursdag - 11.august. Blir liksom alltid litt ekstra tankefull på slike spesielle minnesdager for de som har gått bort. Har tenkt masse på pappan min i dag, ikke slik kronisk hele dagen, men han er på en måte litt mer med i tankene mine i dag enn andre hverdager.
Har ikke vært på grava, selv om jeg på noen måter føler jeg burde, men jeg har ikke noe spesielt forhold til gravsteder. Jeg tenker at pappan min har jo aldri vært der...det er bare graven hans. I hjertet mitt og i tankene mine har han derimot vært ofte - som i dag.

Jeg var nok ei skikkelig papppajente da jeg var mindre. Vi hadde idretten sammen, pappan min og jeg. Mange timer og mange flotte opplevelser. Han var veldig for aktivitet og det er nok noe jeg har dratt med meg videre til mine barn. Han var idrettstalent selv, skøyteløper. Selv har jeg aldri fått dreisen på de lengdeløpskøytene ;) Ikke noen andre slags skøyter heller for den saks skyld;) Det var langrenn og friidrett som var mine "greier". Noen ganger så savner jeg det litt, idrettsmiljøet. Heldigvis har jeg aktive barn som spiller fotball, tennis og driver med Taekwondo. Slik får man likevel fortsatt "lov" til å være med i idrettsmiljøet om dog litt på sidelinjen. Å være medlem i et treningsstudio gir ikke helt den samme feelingen...

Apropos, så var min bedre halvdel og jeg å så på de nye treningslokalene på gamle politihuset i går. ser ikke bort i fra at det blir et lite medlemskap på oss begge ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar